نگاهی به فعالیت‌های هیئت مکتب الزهرا(س) کرج + عکس
کد خبر: 4014762
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰

نگاهی به فعالیت‌های هیئت مکتب الزهرا(س) کرج + عکس

رئیس هیئت امنا امامزاده حسن ابن موسی ابن جعفر الکاظم(ع) کرج گفت: ۳۰ مداح البرزی در کلاس‌های آموزش مداحی، شعرخوانی، روضه‌خوانی و مقتل‌خوانی هیئت مکتب‌الزهرا(س) با هدف گسترش فرهنگ ستایشگری و استعدادیابی برای حضور در مجالس مذهبی تربیت شده‌اند.

ولی‌الله سعید‌آبادی، رئیس هیئت‌ امنا امامزاده حسن ابن موسی ابن جعفر الکاظم(ع) شهرستان کرج، در گفت‌و‌گو با خبرنگار افتخاری ایکنا با ارائه گزارشی از تعامل برنامه‌ای تشکل‌های دانشجویی و مردمی و نهادهای فرهنگی با مرکز افق این آستان متبرکه، اظهار کرد: تزریق آثار معنوی به سایر اقشار جامعه یکی از اهداف مراکز افق در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی است.

وی با بیان اينکه خداوند را محور همه چيز دانستن به‌عنوان توحيد افعالى نيازمند تفكر دقيق و عميق است، گفت: كسى كه توحيد و محوريت خدا را درک نكند، هيچ يک از معارف را درک نمى‌كند. همچنین منشأ همه حوادث تلخ و شيرين «كلّ من عنداللّه» و به دست «مَالِکِ یَوْمِ‌الدِّین» است یعنی در سیطره رحمت و قدرت خداست، نه آنچه ثنويت مى‌گويد و اهريمن و يزدان را مطرح مى‌كند.

سعید‌آبادی با تأکید بر اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی برای عموم مردم به‌عنوان موتور حیات جامعه منشأ آثار مثبت و محصولات تأثیرگذار است، تصریح کرد: نبايد با سلب مسئوليت از خود، لغزش‌ها را توجيه كرد و گناهان خود را به گردن ديگرى انداخت؛ به آن علت که پيروزى و شكست، مرگ و حيات، تلخى‌ها و شيرينى‌ها همه در مدار مقدرات حكيمانه خداست. پس همگان باید با داشتن توکل و امید به پروردگار حکیم حرکت و فعالیت مثمر ثمر داشته باشیم که بهره‌های دنیوی و اخروی ارزشمندی را دارد.

منافع نظام‌های توحیدی در گرو نیکی‌هاست

رئیس هیئت‌ امنا امامزاده حسن(ع) کرج افزود: در جوامع بشری و نظام‌های توحیدی اخلاق‌ نیک و جوانمردی و مواسات مؤمنانه منفعت بسیار دارد و صله‌رحم و پرداخت‌ صدقه، بلا را دور می‌کند و موجب ایمن‌سازی از بلایا می‌شود و نیز جوانی و زور بازو دو موئلفه‌ای هستند که زیاد بقا و زمان ندارند پس باید فرصت‌ها را غنیمت بشماریم و در پرتو نور پروردگار یکتا خود را پرورش دهیم. همچنین حل گرفتاری دیگران برای کسب رضایتمندی خداوند قادر و داشتن تواضع با نیت نیک موجب فزونی مقام انسانی و کمال شخصیتی می‌شود.

تربیت ۳۰ مداح البرزی

این فعال فرهنگی اعلام کرد: کلاس‌های آموزش مداحی، شعرخوانی، روضه‌خوانی و مقتل‌خوانی با هدف گسترش فرهنگ ستایشگری و استعدادیابی و پرورش توانایی‌ها در میان نوجوانان و جوانان و ارائه آموزش‌های تخصصی به علاقه‌مندان به‌منظور رفع آسیب‌ها و بدعت‌ها از سوی هیئت مذهبی مکتب الزهرا(س) کرج زیر نظر محمد مساح، پیشکسوت مداحی و دانش‌آموخته دکترای مهندسی نفت و با تدریس پیرغلامان حسینی آقایان نوازانی، غلام و عبادی به‌صورت هفتگی، ساعت ۸ برگزار می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۳۰ مداح البرزی در این دوره‌های آموزشی برای حضور در مجالس مذهبی تربیت شده‌اند و در این جلسه نیز ذاکران سیدالشهدا(ع) سیدحسن عربی، سیدمحمود حسینی، سیدنادر موسوی‌نژاد، علیرضا رضایی، سیدمحمدمهدی موسوی‌نژاد در کلاس‌های آموزشی آستان متبرکه امامزاده حسن(ع) حضور یافتند و در دستگاه روضه‌خوانی و مقتل‌خوانی و قرائت دعای آل‌یاسین به اجرای مداحی پرداختند.

فعالیت ۵۰۰ نفر خادم افتخاری

سعید‌آبادی به فعالیت و همکاری مستمر بیش از ۵۰۰ نفر خادم افتخاری خانم و آقا در محل آستان مقدس امامزاده حسن(ع) کرج اشاره کرد و گفت: در کنار اقامه نماز جماعت سه صلات و کرسی‌های تلاوت و تدبر قرآنی، همچنین مباحثی همچون توحید نظری و عملی، بحث معاد، تحدی و اعجاز قرآن، تفاسیر و داستان‌های قرآنی، تاریخچه ادیان و سیره پیامبران و معصومین(ع)، بحث‌هایی درباره احکام، جهاد، حج، روزه، نماز، هدایت تکوینی و تشریعی به‌صورت روزانه توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌علی سیدی، امام جماعت و کارشناس دینی امامزاده حسن(ع) کرج در کلیه مناسبت‌های ملی و مذهبی مطرح و بیان می‌شود.

کلاس‌های آموزشی خانه قرآنی امامزاده

وی از برگزاری دوره‌های انس با‌ قرآن ویژه کودکان ۴ تا ۶ ساله ویژه پسران و دختران با مشارکت و تحت نظارت دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان البرز به همراه اعطای گواهینامه معتبر در خانه قرآنی امامزاده حسن(ع) شهر کرج خبر داد و گفت: کلاس‌های قرآنی شامل روان‌خوانی، تجوید، صوت و لحن، ترتیل، مفاهیم قرآنی، حفظ، تدبر و تفسیر، کلاس‌های معرفتی شامل نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، کلاس‌های فرهنگی شامل سبک زندگی اسلامی، اخلاق، احکام، مکالمه عربی و انگلیسی، کلاس‌های هنری شامل سرمه‌دوزی، سوزن‌دوزی، بافتنی، خیاطی و قلاب‌بافی ویژه سنین مختلف شکوفه‌ها، نونهالان و بزرگسالان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره ۰۲۶۳۲۲۵۰۶۱۱ تماس بگیرند.

حامد فکوری

انتهای پیام
captcha